26.2.10

Adam yapmış:Gittik,gördük...Geri Kalmadık anlayacağınız...

Sonunda gidebildim! Hele şükür bir boş yerceğiz bulup da gidebildim şu son günlerde sinemalardan kalkmaya yüz tutmuş filme: AVATAR!!!
O kadar konuşuldu ki film gidemeden edemedim tabii ki...Sanırım tam da bu yüzdendir ki haftalarca arayıp bir tanecik yer bulamadım. Taa ki geçen haftaya kadar... Ablam arayıp "Hazırlan akşama Avatar'a gidiyoruz!" deyince olduğum yerde dikilip bi kaç saniye bu dünyadan koptuğumu hissettim. Çünkü iki hafta önce hiçbir sinemada yer bulamayıp hemen önceki hafta da giyinip hazırlanıp tam kapıyı açmışken yine ablamın arayıp "Hiç gelme,yer yok." diyerek beni hayal kırıklığına uğratmasının ardından bu, ilaç gibi gelmişti. Geriye aşılacak tek bir sorun kalmıştı. Yol!!!
Zira sinema taaa Balçova Kipa'daydı ve ben de - bilen bilir- o yerin tam karşısında oturuyordum. Yani anlayacağınız ortada tek bir sorun vardı: İzmir Körfezi!!!
Neyse...saat 6'daki sinemaya evden 3'te çıkıp filme 15 dk kala yetişmem dışında pek bi sorun olmadı. Zaman gelip de film başladığında filmin neden bu kadar konuşulduğunu düşünüyordum ki film bittiğinde az bile konuşulduğuna karar verdim. Film süperdi!!!Süper!
Yepyeni bir dünya kurulmuştu. Hayal gücünün,tenolojinin,biyolojinin sınırları zorlanmıştı.Na'vi'lerin doğayla olan sinirsel ve duygusal bağları beni çok etkilemişti. Ve sonra insanlar geldi. Tüm yıkımı ve felaketiyle birlikte...Tüm bencilliği ve açgözlülüğü ile...İşte o noktada filmin can alıcı sahneleri de başlamış oldu...
Film bana biraz Amerika'nın keşfini hatırlattı aslında. Altın için gelen 'soluk benizliler' ile doğayı korumak isteyen Kızılderililer gibi...Onun dışında hayvanların ve bitkilerin birbirlerine biyokimyasal olarak bağlı olması fikri gerçekten de ilgi çekici. Filme eleştirecek bir şey bulamıyorum;çünkü adam yapmış be! dedirtecek bir film.
Sadece bir şey aklıma takıldı o da pek önemli olmasa gerek. Şöyle ki yapılacak tek eleştiri.  O kadar gelişmiş teknolojinin içinde Jack'nin hala kol gücü gerektiren günümüz tekerlekli sandalyesi kullanmasının biraz mantıksız olduğu...
Not: Bir YGS-LYS gencine bu kadar sosyallik çok bile,ama ben diğer kaçmağımı buldum. Şrek 4 =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

...

.....

...

...

Yorumlar....

Yorum.