7.12.09

Felsefii Patlamalar...

Artık durduk yere,oturduğum yerde felsefe yapar oldum dostlar ...Nasıl mı ?Anlatayım...
Her zamanki bir pazartesiydi.Hem de en normalinden...Sabah bomboş eve uyandım her zamanki gibi.Anam,babam,ablam,kardeşim...hepsi işe gitmişti haliyle.Bendeniz ise sıcacık yatağından 'çık'ını çıkaramamış, bu dört kişiye inat misali saat 11lerde kalkmıştım.
Mutfağa gidip çaycıyı prize taktım,işte o an oldu.Hani olur ya, söylersiniz arkadaşınıza, "Aaa! Vallaa yaa!Bana da oluyo öyle!Neden acaba?" şeklinde bi yanıt alırsınız.Evet,işte bahsettiğim şey dejavu!Normaldir,zararsızdır,herkese olur sonuçta. Çok da tınmayız hani nedenini.Kimi,"Amaaan neyse ne işte!" şeklinde geçiştirir,kimiyse olayı Matrix'te dalgalanmaya bağlar.
Neyse...ben çaycıyı kendi halinde tıngırdamaya bırakırken banyoya yöneldim.Dişlerimi fırçalarken aklıma geldi şu dejavu olayı ve 5 dk sonraysa o noktaya nasıl geldiğimi bile bilmeyerek varlığımı sorguluyordum.
Diğer bi an ise dün akşamdı. Oturmuş gecenin bir yarısı Monk'u izliyordum.İzlediğim bölümde Monk rahmetli eşininin son yastığını alıyor,kokluyor ve birden eşi Trudy yanında beliriyor. Konuşmaya başlıyorlar filan...sonra trudy yavaş yavaş soluyor biz de anlıyoruz ki aslında her şey Monk'un hayali...tam bu noktada filozof yanım depreşiyor...
Ya gerçekse??Hayır hayır Trudy'nin gelişi değil!Monk'un onu hayal etmesi,onunla konuşması vs. Aslında Trudy o sahnede Monk'la beraber değildi ama ya öyleyse?
Sonuçta kadın bize göre orada değildi ama ya Monk'a göre?Kafasının içinde Trudy o odaydaydı.İşte buradan yola çıkarak şunu sordum:Gerçek göreceli olabilir mi?
Bu örneğe göre:bence evet!
Düşünsenize ya dünyadaki bütün insanlar yanlış siz doğruysanız?Ya bütün dünya aslında bilmediğimiz bi varlığın hayal dünyasıysa ve biz sadece onun hayal gücünün yaratımlarıysak.Ya hepimiz aslında bi Truman Show'un içindeysek? Kafamızın içinde olanın gerçek olmadığını kim iddaa edebilir ki?Bir şizofrenin yaşadıklarının gerçek olmadığını ona kanıtlayabilir misiniz?
İşte felsefii patlamalarımın sonuncusu buydu.Oturduğum yerde hayatın anlamına dalmıştım ki uykum geldi ve "amaaan,tesadüfen doğduk,mecburen yaşıyoruz " diye söylenerek yatağımın yolunu tuttum.Geriyeyse böyle pattadanak gelen felsefii düşüncelere olan şaşkınlığım kaldı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

...

.....

...

...

Yorumlar....

Yorum.