3.7.10

Temizlik imandan gelir...aman gelmesin,kalsın orda!!

Başlıktan da anlaşılacağı gibi bugün temizlik vardı evde sayın okuyucu.Ama öyle cümbür cemaat kalkışılandan veya annem yapıyo,dur bari ben de odamı topliim tarzı değil. Tek başımayım...Koltukalrı filan kaldırıp yani dip temel temizlik.
Anam tatilde,babam işte,kardeşim işte,ablam da sınavda...Kaldım evde yalnız. Ablam da akşam verdi direktifleri yarın şu şu şu yapılcak diye. Yapmazsam canıma okur,biliyorum, olmuşluğu var zira.
Neyse,söz verdim bi kere diyerekten giriştim işe.Çıktı bütün temizlik malzemeleri ortaya tabi. Yalnız şuna açıklık getireyim. Normal temizlik nasıl olur? Siler,süpürür,toz alır...sonra da şak kapatırsın kapıyı tamam. Hah,işte ben de öyle olmuyo. Niye? Çünkü makus kaderim ablam ve annemin geçmişlerindeki eylemlerden ötürü her zamanki gibi ağlarını örüyor ve zaten şu sıcakta zor olan işi daha da içinden çıkılmaz hale getiriyor.
Efendim, bu "geçmişteki eylemler" Aslında süpürülmüş gibi yapılıp,halının altına saklanan kir veya yıllardır yıkanmayan örtü falan değil. İlki ablamın eylemi.O yüzden buradan ona sesleniyorum.
Canım ablam,güzel ablam; AKLINDAN ZORUN MU VARDI DA GİTTİN SULU SÜPÜRGE ALDIN!!!  Biz mutluyduk o güzelim toz torbalı süpürgeyle. Çok da iyi olmasa da seviyeli bir ilişkimiz vardı kendisiyle. Tamam arada torba değiştirmek falan gerekirdi de sonuçta bu sulu olan gibi değildi. Tam bir saatim onu temizlemekle geçti!! Makine mühendisine döndüm. Sök,çıkar,yıka,temizle,kurut,tak...OF! Gına geldi! Nooldu o televizyonlardaki reklamlara? Hani nerde " Hem temizlemesi de kolay,bak,bööle suya tutuyosun, oh mis!" diyen teyze...nerde? Temizlese ya onları şimdi? Yalan arkadaşım! Sakın ha sulu süpürge almayın.Hatta çalı süpürgeye geçin en iyisi.Şahsen ben öyle yapmak niyetindeyim.
Diğer bir beni deli eden  eylem ise anneme ait. Artık nasıl bir tanıma kandıysa veya nasıl bir pazarlama tekniğinin pençesine düştüyse, bu git "mikrofiber" bez al bi yerlerden. Tahminimce satan adam şu cümleyi kullandı: " Abla tozu bi tutuyo bi daha da bırakmıyo. Mikrofiber bez bu abla!" Annem de gayet saf biçimde "Aaa! İyi temizler bu." deyip kapmış iki üç tane. Hayır, adamın dediği doğru. Bez hakikaten de tozu tuttu mu bırakmıyo. Ama sorun da o zaten! HİÇ BIRAKMIYO!! Simsiyah oldu masmavi bez ama yıkıyorum yıkıyorum,bana mısın demiyo!! Hiç bi bezle kavga etmemiştim ama onu da yaptım sonunda!
Bi de biblo olayı var. Allahım yüzlerce biblo var bizim salonda ve hepsinin yüzünü de toz kaplamış Sahra Çölü kadar. Tek tek sildim onları sinirim bozularak. O yüzden gelsin tatilden seçenek sunucam anneme: Ya o biblolar ya ben! Hayır,sevimli şeyler olsalar neyse. Dandik japon bibloları. Suratları ifadesiz,tipsiz şeyler;ama anneme bakarsanız Dünya'nın en güzelleri...Kılım bibloya,kendi evime almıcam...Anam ne derse desin...
Yarın da mutfağı yapıcam....pofff!!!!

p.s: Hediye filan biblo almayın! Acımam,atarım...

1 yorum:

  1. Biz eve tasindik güya ben daginik ve pis olandim bir tek kendi odami temizleyebildim. bu yaziyi okuyunca bari bende Pariayi dürtükliyimde biz de yarin mutfak banyo falan giriselim bir temizlige
    üstelik bizim has elektrik süpürgemiz allaha sükür torbali :)

    YanıtlaSil

...

.....

...

...

Yorumlar....

Yorum.