31.5.10

Kokular...

Harry Potter'da Amortentia diye bir iksir vardı altıncı kitapta.Aşk İksiri...Çok sevmiştim ben o iksiri;ama milleti aşık ettiği için değil.Başka bir özelliği için. Bu iksirin en belirgin özelliği kişiden kişiye farklı kokması.En sevdiğiniz kokuları hatırlatıyor size.
Ben de arada oturup düşünürdüm acaba bana nasıl kokar diye.Hoşuma giderdi onu hayal etmek.Mesela ben toprak böyle ıslanınca anlık bi koku çarpar burna,çok sürmez ama o beş-on saniye kadar.Severim o kokuyu.Acaba o mu?
Ya da fırından yeni çıkmış kurabiye kokusu.Bayılırım ona böyle mis gibi içime çekerim ve en güzel yanı da öyle hemen kaybolmaz o koku.Uzun süre kalır.Kendimden geçerdim.Şimdilerde çok vaktim yok ki yapayım.Öyle arada bir;ama yazın her gün yapmayı düşünüyorum.Kiloların canı cehenneme!!!
Yasemin kokusunu severim sonra ben.Böyle yaz akşamında sokaktan geçerken çarpar burnunuza.Gülümsetir beni böyle,bi kendimden geçirtir.Hele ki akşam sefasıyla karışırsa daha manyak bir şey olur.Tadından yenmez-ki yenmez de zaten,inek miyiz çiçeği niye yiyoz!- Neyse işte güzeldir o.
Veya yeni kitap kokusu...Allahım nedir o!Biterim o kokuya ben ,böyle burnum kitaba dayalı okurum.
Sprey boyalar vardır hani duvarlara sıkıp sıkıp grafiti yaparla.Onların kokusunu da severim de alıp gönlünce koklayamıyosun tabi,işin ucunda akciğe kanseri,madde bağımlılığı filan olunca;ama listede bulunsun di mi?
Sonra mangal kokusu yaaa! Ben bilmem öyle Türk olup da mangalın üstünde pişen bişeyin kokusunu sevmeyen.Gerçi kırmızı eti sevmem ama onun bile mangalda kokusu bi güzel.Bi ara o kokuya aldanıp kırmızı et yemeye kalkmıştım ki sonu hüsran,anlatmaya içim el vermez.
Bi de hindistan cevizine bayılırım.Tazesini,sütünü,tozunu,aromasını...herşeyini. Yazın hindistan cevizli-kakaolu güneş koruyucularından ötürü o plajlarda o kokudan geçilmez ki o koku eşliğinde kitabımı okumak şemsiye altında bana göre 5 yılllık tatile bedel bir dinlenme getirir.
Kızarmış ekmek kokusu sonra.Muhteşemdir benim gözümde. Ya da burnumda mı desem =) Sabah o kızarmış ekmeğin kokusuyla uyanmak muhteşemdir ve böyle başlayan bi günün kötü geçme olasılığı sıfıra yaklaşır.
Yanlız tek bir koku vardır ki bu iksir işte onu açığa vurur...sevdiğinin kokusu...aşkın kokusu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

...

.....

...

...

Yorumlar....

Yorum.